Udostępnianie informacji publicznej
Informacja publiczna, która nie została udostępniona w Biuletynie Informacji Publicznej Collegium Witelona Uczelnia Państwowa jest udostępniana na wniosek, zgodnie z ustawą z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (t.j Dz. U. z 2022 r. poz. 902).
Termin, sposób i forma udostępnienia informacji publicznej na wniosek:
Udostępnianie informacji na wniosek następuje "bez zbędnej zwłoki", nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli informacja publiczna nie może być udostępniona w powyższym terminie, Uczelnia powiadamia w tym terminie o powodach opóźnienia oraz o nowym terminie, w jakim udostępni informację (nie dłuższym jednak niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku).
Udostępnianie informacji publicznej na wniosek następuje w sposób i w formie zgodnych z wnioskiem, chyba że środki techniczne, którymi dysponuje Uczelnia, uniemożliwiają udostępnienie informacji w sposób i w formie określonych we wniosku. W takiej sytuacji Uczelnia powiadamia pisemnie wnioskodawcę o przyczynach braku możliwości udostępnienia informacji zgodnie z wnioskiem i wskazuje, w jaki sposób lub w jakiej formie informacja może być udostępniona niezwłocznie. Jeżeli w terminie 14 dni od powiadomienia wnioskodawca nie złoży wniosku o udostępnienie informacji w sposób lub w formie wskazanych przez Uczelnia w powiadomieniu, postępowanie o udostępnienie informacji umarza się.
Collegium Witelona Uczelnia Państwowa może udzielić odpowiedzi w formie pisma, z wyjaśnieniem że:
- żądana informacja nie dotyczy spraw publicznych;
- Collegium Witelona Uczelnia Państwowa nie dysponuje żądaną informacją;
istnieją przepisy określające odmienne zasady i tryb dostępu do informacji publicznej.
Jak dostarczyć wniosek:
w formie pisemnej:
1. osobiście do Kancelarii/Rektoratu (budynek A, pokój 126- I piętro)
2. listownie na adres Collegium Witelona Uczelnia Państwowa, ul Sejmowa 5a, 59-220 Legnica
w formie elektronicznej za pośrednictwem:
- platformy e-Doręczenia: AE:PL-32785-61457-HGGHU-28
- formularza udostępnionego poniżej
- skrzynki pocztowej - na adres: uczelnia@collegiumwitelona.pl
Opłaty:
Dostęp do informacji publicznej jest bezpłatny z wyjątkiem sytuacji, gdy w wyniku udostępnienia informacji publicznej na wniosek Uczelnia ma ponieść dodatkowe koszty związane ze wskazanym we wniosku sposobem udostępnienia lub koniecznością przekształcenia informacji w formę wskazaną we wniosku. Wówczas Uczelnia może pobrać od wnioskodawcy opłatę w wysokości odpowiadającej tym kosztom. W takim przypadku Uczelnia, w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku, powiadomi wnioskodawcę o wysokości opłaty. Udostępnienie informacji zgodnie z wnioskiem następuje po upływie 14 dni od dnia powiadomienia wnioskodawcy, chyba że wnioskodawca dokona w tym terminie zmiany wniosku w zakresie sposobu lub formy udostępnienia informacji albo wycofa wniosek.
Tryb odwoławczy:
Odmowa udostępnienia informacji publicznej oraz umorzenie postępowania o udostępnienie informacji następują w drodze decyzji Rektora, na którą przysługuje odwołanie w terminie 14 dni, w formie wniosku o ponowne rozpatrzenie sprawy przez Rektora. W przypadku bezczynności Uczelni wnioskodawcy przysługuje prawo złożenia skargi do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu
| Wytworzył: | Wdrożenia |
|---|---|
| Data wytworzenia: | 28.01.2025 |
| Data opublikowania: | 28.01.2025 13:06 |
| Ostatnio zaktualizował: | Izabela Rosa |
| Data ostatniej aktualizacji: | 13.08.2025 12:03 |
| Liczba wyświetleń: | 330 |